29 Ogos 2009


Ya ALLAH Ya TUHANKU, sesungguhnya hanya padaMU tempat aku memohon pertolongan, sesungguhnya hanya KAU yang maha PENGASIH lagi maha PENYAYANG, sesungguhnya aku bersyukur ke hadratMU kerna mengurniakan padaku permata hati yang bisa meleraikan segala kekusutan...KAU PENCIPTA paling agung ........ Ya ALLAH, Ya Rahman,Ya Rahhim...Golongkanlah anak-anakku  dikalangan umatMU yang terpilih, jadikanlah mereka anak yang soleh, yang menghormati kedua ibu bapa, jadikanlah mereka ahli fikir yang menggunakan kebijaksanaan ke jalan yang KAU redhai...Jadikanlah mereka sebaik-baik insan didunia dan akhirat. Permudahkanlah rezeki mereka, permudahkanlah laluan mereka, permudahkanlah perhitungan mereka... Ya ALLAH jadikanlah Al-Quran pegangan mereka, Al-Sunnah ikutan mereka dan Al-Jannah destinasi mereka..
Wahai MAHA PENGASIH, jika aku jatuh cinta, benihkan cintaku kepada seseorang yang melabuhkan cinta kepada-Mu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu, wahai MAHA PENYAYANG, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati orang yang tertaut kepada-Mu, agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta yang murah, wahai MAHA PENYAYANG, jika aku rindu, rindukanlah aku kepada seseorang yang merindui syahid di jalan-MU, wahai MAHA PENYAYANG, jika aku rindu, jagalah rindunya kepadaku, agar aku tidak lalai merindui syurga-Mu sebenar..........

" Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari. Dia datangkan petir dan kilat..Kita menangis dan tertanya-tanya, kemana hilangnya sinar..?.....Rupa-rupanya, Allah nak hadiahkan kita pelangi" fikir-fikirkan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan